קורס מנהיגות קשובה - שנה ג׳
נושא 7 – לספר סיפור ככלי תומך שינוי
על הנושא
למה סיפור טוב הוא דרך לתמוך בשינוי אישי וארגוני?
כי סיפור טוב נותן משמעות לעשייה, כי הוא מסביר בבהירות מה המהות של מה שאנחנו עושים. בסיפור טוב יש גם מקום לקשיים ולמכשולים כי הם חלק מהדרך. הוא נותן תחושה של שייכות ו”ביחד”, מסמן את הדרך לעתיד ונותן אנרגיה להמשיך במאמץ.
למה לספר את “הסיפור הסגול שלנו”?
אם יהיה לכם סיפור טוב – יהיה קל להסביר אותו לכל מי שבא לבית הספר: “תן לי לספר לך סיפור…” הנה, זה התבלין הסגול שלנו, כך הקשיבות באה לידי ביטוי אצלנו בבית הספר – לא כל הזמן, לא ב-100%, אבל לשם אנחנו מכוונים. זה מה שחשוב לנו, את זה אנו מתרגלים בשגרה, וברוח הזאת משתדלים לנהל את חיי היומיום שלנו בבי”ס.
אנשים שוכחים חזון ומטרות גם אם הם כתובים על הקיר, אבל זוכרים סיפורים ואוהבים לספר אותם.
מצגת המפגש
שלושה תרגילי כתיבה
כתיבה היא תהליך יצירתי שהולך ומתדייק תוך כדי תנועה. אם לא מתחילים לכתוב, ומסכימים גם להתבלבל, לטעות ולשאול שאלות, לא מגיעים לסיפור טוב. סיפור לא נוצר, הוא מתהווה. לא בכדי אמר יצחק בשביס זינגר: "סל הניירות הוא ידידו הטוב ביותר של הסופר".
מאמר
22 כללים לכתיבת סיפור טוב
נכתב ע״י צ׳ארלס ליאון
סרטון
עזרים
ספרים מומלצים לעבודה עם תלמידים
אספנו עבורכם ספרי ילדים מומלצים לפי מיומנויות קשיבות שונות עם המלצות להעברה בכיתה.
רגע של השראה
שיר הוא מכשיר / חמוטל בר-יוסף
שיר הוא מכשיר.
אם הוא פועל
הוא מאיר ומחשיך,
מקפיא ומפשיר.
באתרים קשים, מסובכים
הוא מפיק חיוכים, צחקוקים.
לפעמים – אם הוא לא מתקלקל –
שיר מאתחל אנשים.