קורס מנהיגות קשובה - שנה ג׳

נושא 5 – קהילה תומכת צמיחה באמצעות סיפוק צרכים

על הנושא

להיות בצמיחה גם בתקופות של קושי, משמעו תחושה שאני נמצא בלמידה ובעשיה מתוך מוטיבציה ואנרגיה פנימית ככל האפשר. כדי לאפשר תחושה זו, תיאוריית ההכוונה העצמית (SDT) מציעה שיש לתת מענה לארבעה סוגי צרכים: שייכות, מסוגלות, אוטונומיה ומשמעות ערכית/ביטוי עצמי (מצפן פנימי וערכים). בתכנית, נרצה לטפח בבתי הספר תפיסה של התבוננות במציאות דרך משקפיים של צרכים ולקיחת פרספקטיבה בצורה אמפתית. נרצה גם לפתח שפה, תרבות וכלים נקודתיים ושגרתיים המאפשרים להנהלה לתמוך במורים, למורים לתמוך בתלמידים, ולבנות קהילה בה כל באי בית הספר תומכים זו בצרכים של זה. 

קראו עוד

מאמרים

לקרוא את בית הספר מבעד למשקפי המוטיבציה

מאמר של פרופ׳ אבי עשור למגזין ״הד החינוך״

למידה מתוך מעורבות וסקרנות

מאת ד״ר יובל צור, מנחה בתכנית

עזרים

כלי ללקיחת פרספקטיבה

הכלי נועד לחקירה של צרכים בימי הורים, אך ניתן להשתמש בו בכל הקשר בית ספרי אחר

רגע של השראה

עמדתי בצד ובכיתי / יהודה אטלס

עמדתי בצד ובכיתי
ונזלו לי דמעות
והדבר שהכי רציתי:
שתפסיקו לשאול שאלות.

שלא תשאלו מה קרה
ולא אם כואב לי נורא
ולא תגידו שזה לא היה קורה
אם במקום להתרוצץ
הייתי יושב וקורא.

כי כשאני בוכה לפעמים
ואתם באמת רוצים לעזור –
רק תחבקו אותי בשקט
עד שהכל יעבור.