קורס מנהיגות קשובה - שנה ב׳
מפגש 2 - תהליכים של שינוי במפגש עם הצוות הרחב
תאוריית ההכוונה העצמית (SDT) ומודל הבצל של קורטהאגן
על המפגש
מפגש זה עוסק בגיוס הצוות למהלכי שינוי בבית הספר דרך התבוננות והיכרות עם אסטרטגיות לגיוס מתוך מוטיבציה פנימית. במפגש נכיר שתי תיאוריות:
- תיאוריית ה-SDT (תיאוריית ההכוונה העצמית) – התאוריה מפרטת מה הם ארבעת הצרכים הפסיכולוגיים הבסיסיים שצריכים להתממש על מנת שנפעל מתוך מוטיבציה פנימית: חוויה של שייכות ובטחון, חוויה של אוטונומיה, חוויה של מסוגלות ותחושת ייעוד. ניתן להתבסס על התיאוריה הזו על מנת לבסס מוטיבצייה פנימית של תלמידים ללמידה, של מורים להוראה וגם של הצוות לתהליך השינוי.
- מודל הבצל – מציג את השכבות השונות המחברות בין ההתנהגות שלנו למי שאנחנו בזהות הפנימית ובערכים העמוקים שלנו. מודל זה מאפשר רפלקציה ובחינת מידת התואם בין השכבות השונות.
קראו עוד
מאמרים
לקרוא את בית הספר מבעד למשקפי המוטיבציה
מאמר פופולרי בעברית של פרופסור אבי עשור על תאוריית ההכוונה העצמית ולמה היא חשובה בחינוך