מרכז ידע

קשר מורה-תלמיד.ה כחלק מטיפוח שייכות בכיתה

קטע שמע קצר בו ד"ר נועה אלבלדה מסבירה על החשיבות של קשר מורה-תלמיד.ה משמעותי וחיובי כחלק מטיפוח שייכות וביטחון בכיתה

(תמיכה בתנאים מצמיחים בכיתה (ארבעת הצרכים הפסיכולוגים

סרטון קצר בו ד"ר נועה אלבלדה מסבירה על החשיבות של טיפוח תנאים מצמיחים ללמידה והתפתחות דרך תמיכה בצרכים פסיכולוגים בכיתה והיעזרות בכלי הערכה של מילגו

טיפוח מיומנויות חברתיות בכיתה

סרטון קצר בו ד"ר נועה אלבלדה מסבירה על החשיבות של טיפוח מיומנויות חברתיות רגשיות במיוחד בעידן בו אנחנו חיים והיכולת להיעזר בכלי הערכה של מילגו

טיפוח מיומנויות חברתיות רגשיות בגילאי הגן

שיחת זום, מאוגוסט 2025, עם ד"ר נועה אלבלדה על טיפוח מיומנויות רגשיות חברתיות מבוססות מיינדפולנס בגילאי הגן

איך מיינדפולנס קשור לקשב וכיצד הוא משפיע על השהיית תגובה- עמוס אבישר

עמוס אבישר מסביר מהו מיינדפולנס, מה הקשר לקשב,
ומדוע תרגול מיינדפולנס משפיע על ויסות והשהיית תגובה. בסרטון מוסבר איך משתמשים
במיינדפולנס ככלי לקידום יכולות חברתיות-רגשיות בכיתה
ולמה לפני שמציעים מיינדפולנס לתלמידים ותלמידות, צריך להציע זאת למורים ומורות.

כיצד הקשבה קשורה לסביבה מיטיבה בחינוך- פרופ' אורן ארגז ז"ל

פרופ' אורן אֶרגז ז"ל מסביר מדוע הקשבה אקטיבית לעצמנו
היא המפתח ליכולת בחירה בחיים האישיים שלנו וכן מדוע
הקשבה כזו חיונית ליצירת סביבה חינוכית מיטיבה.
ההרצאה ניתנה במסגרת הקורס טיפוח סביבה אכפתית ומיטיבה בחינוך של קמפוס IL ב 2019 .

תרגילי התבוננות: מקורות והקשרים רוחניים ומדעיים- פרופ' אורן ארגז ז"ל

תרגולי התבוננות משפרים את היכולת להפנות קשב למרחב הפנימי
של עצמנו ולעשות בחירות מיטיבות בחיים. פרופ' אורן אֶרגז ז"ל מסביר את המקום
של תרגולי התבוננות בהקשרים בני זמננו. ההרצאה ניתנה במסגרת הקורס טיפוח
סביבה אכפתית ומיטיבה בחינוך של קמפוס IL ב2019.

רגשות, מנגנונים מוחיים, ואיך זה קשור ללמידה ולחינוך

העיתונאי אירי ריקין בשיחה אישית עם פרופ' נאוה לויט בן נון על מנגנונים מוחיים ולמידה חברתית רגשית. סרטון מאת מטח, הקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים ואבני ראשה.

תכנית בית ספר סגול כתכנית המטפחת חשיבה מערכתית ו״חישה מערכתית״. שינוי מערכתי קשוב בבתי ספר – הרצאה של פרופ' נאוה לויט בן נון מכנס באוניברסיטת MIT

בינואר 2023, פרופסור נאוה לויט בן-נון, מייסדת מרכז סגול למוח ותודעה ותכנית בית ספר סגול, הוזמנה להציג את התכנית בכנס שנערך באוניברסיטת MIT, מטעם המרכז המחקרי למודעות מערכתית. הכנס עסק בנושאים כמו חשיבה מערכתית – היכולת להבין באופן עמוק את הדינמיקות המורכבות של ארגונים כמו בתי ספר וחישה מערכתית – היכולת לפתח ולהשתמש בכלים ושיטות שמאפשרים בזמן אמת לקבל נתונים על התנהלות הארגון על מנת להניע בו תהליכי שינוי מיטיבים, כל זאת בגישה מודעת ואמפתית עם דגש על טיב מערכות היחסים בתוך הארגון והתנהלות מכוונת-ערכים. פרופסור לויט בן-נון הציגה בהרצאתה כיצד השילוב הייחודי של מיינדפולנס, חקר מוח ולמידה חברתית-רגשית יכול להניע תהליכי שינוי עמוקים וברי-קיימא בבתי ספר (ההרצאה באנגלית).