מוטיבציה ולמידה – איך מייצרים תנאים מצמיחים?

מכירים את זה ש...

את.ה רוצה ללמד אבל יש לך תחושה שהכיתה בכלל לא איתך, זה מרגיש כאילו שום דבר לא מעניין באמת את התלמידים ורק לומדים ממקום של "צריך" בלי התלהבות, את.ה בעצמך מגיע.ה לבית הספר בתחושת שחיקה וחוסר התרגשות

כאנשי חינוך אנחנו שואפים לפגוש תלמידים עם מוטיבציה ללמידה ורוצים גם להרגיש אותה בעצמנו בתוך העבודה החינוכית. מוטיבציה היא מעין דלק פנימי, משאב טבעי המאפשר לנו לפעול, ללמוד ולהתפתח מתוך רצון וחדווה. אבל מה ניתן לעשות כאשר היא בחוסר ובמקומה אנו פוגשים בתוכנו ובכיתות התנגדויות, שחיקה וחוסר עניין? בקורס נלמד את תיאוריית ההכוונה העצמית (SDT- self determination theory). תיאוריה זו מסייעת לנו להבין כיצד ניתן ליצור סביבות חינוכיות שיש בהן תנאים מצמיחים, המאפשרים ללמוד ולהתפתח מתוך מוטיבציה פנימית. תנאים מצמיחים, מאותתים למוח שהסביבה בטוחה ואין איום (גופני, רגשי או חברתי) וניתן להפנות משאבים לטובת למידה והתפתחות ומכאן לחוות גם רווחה נפשית גבוהה יותר ותחושת שגשוג. בקורס נלמד על ארבעת הצרכים הפסיכולוגיים המאפשרים יצירת תנאים אלה: שייכות וביטחון, מסוגלות, בחירה ואוטונומיה ומשמעות ורלוונטיות. נקבל ידע, כלים ופרקטיקות חכמות ופשוטות ליישום, שיאפשרו לנו לייצר סביבה חינוכית המטפחת אותם. כל מפגש בנוי מידע בתחום חקר המוח והמיינדפולנס, כלי פרקטיים יישומים וחוויה התנסותית אישית

ולמידה איך מייצרים תנאים מצמיחי
תנאי רישום פתוח לכולם

|

תכנית בגפ"ן 46371

סוגי מסלולים

מליאה

3 ש״א

השתלמות

30 ש"א

קורס

מותאם אישית

מתעניינ.ת בקורס מוטיבציה ולמידה – איך מייצרים תנאים מצמיחים?

טופס דינמי לעמוד קורס

הדגמות והדרכות ←

אנו ממליצים להוסיף מפגשי הדגמות והדרכה! מפגשי למידה דרך צפייה, התנסות והדגמות (מודלינג) בכיתות, מאפשרים ללמוד ולתרגל את הנלמד בקורס- בשטח, תוך כדי תנועה. מפגשים הבאים לענות על הפער שמתעורר לא פעם בין תיאוריה למעשה: "הכל טוב ויפה אבל איך איישם זאת בכיתה?" ההדגמות מתבצעות על ידי מנחת סגול בחינוך ומלוות בהדרכה אישית או צוותית. מספר תכנית בגפ"ן: 46396

שאלות ותשובות ←

מה הקשר בין מוטיבציה להתמודדות וניהול התנגדויות?

כאשר המשאבים המוחיים מושקעים במתן מענה לצרכים פסיכולוגים בסיסים כמו שייכות ביטחון ומוגנות, תחושת מסוגלות, משמעות ובחירה, תלמידים אינם פנויים ללמידה! כמורה אמצא את עצמי מתמודד.ת עם התנגדויות וחוסר מוטיבציה בכיתה. יצירת תנאים מצמיחים בכיתה עוזרת לתלמידים לחוש מעורבים יותר בשיעורים, פנויים לטפח קשרים עם המורה והחברים לכיתה, נהנים מרווחה נפשית גבוהה יותר ולחוות תחושה של שגשוג בבית הספר

האם טיפוח מוטיבציה רלוונטית לכל גיל או רק לגיל ההתבגרות?

טיפוח מוטיבציה רלוונטית לכל גיל! אמנם בגיל ההתבגרות לא פעם התנגדויות הן חוויה יותר דומיננטית אבל זו בוודאי חוויה שפוגשים אותה בכל גיל וכיתה במינונים כאלה ואחרים וגם אצל מבוגרים! ולכן רלוונטית ויכולה לתרום ולהועיל לצוותי הוראה בכל גיל שהוא ואף להורים!

למידע נוסף למרכז הידע ←