כל נסיון לדבר או לתקשר עם מתבגר.ת מסתיים במבוי סתום, נדמה ששום דבר לא מעניין, או מסקרן מתבגר.ים בכיתה, התחושה היא שאין לך כלים אמיתיים לעזור ולתמוך באתגרים המעסיקים בני ובנות נוער
גיל ההתבגרות הוא תקופה מסעירה ומרגשת, יצירתית ואימפולסיבית עד שלעתים יכולה להחוות כמו התפרצות הר געש או רעידת אדמה. השינויים המבניים וההתפתחותיים המתרחשים במוח המתבגר, משפיעים באופן דרמטי על היבטים חברתיים, רגשיים וקוגניטיביים, על מערכות יחסים, תפקוד, היבטיים גופניים, התפתחות וגם למידה. כאנשי חינוך, לא תמיד פשוט להיפגש ולהתמודד עמם וגם להבין מה מתחולל ואיך לפעול בצורה מיטיבה מולו. תובנות מתחום חקר המוח ועקרונות מעולם תרגול המיינדפולנס יכולות לעזור לנו לשפוך אור חדש על המאפיינים הייחודים של גיל ההתבגרות. לרכוש כלים ופרקטיקות לאופנים שונים בהם ניתן לתמוך במאפיינים אלה ואף למנף אותם. לעזור לייצר מערכות יחסים מיטביות עם מתבגרים.ות וללוות אותם במסע ההתפתחות והלמידה שלהם: "כמו שמכונאי רכב חייב להבין איך כל חלק במנוע משפיע על הביצועים, כך גם חשוב שמורים יכירו איך המוח פועל ומה מעצב את החוויה הרגשית-חברתית של התלמידים כדי לטפח למידה, חוסן וקשרים משמעותיים" (פרופ' נאוה לויט בן נון).כל מפגש של סגול בחינוך בנוי מידע בתחום חקר המוח והמיינדפולנס, כלי פרקטיים יישומים וחוויה התנסותית אישית
3 ש"א
מותאם אישית
למידע נוסף למרכז הידע ←
מרכז סגול למוח ותודעה
אוניברסיטת רייכמן
רחוב האוניברסיטה 8, הרצליה
[email protected]
טל. 054-2110144