מאמר שנכתב על ידי הצוות המוביל של תכנית בית ספר סגול ומסביר מדוע מיינדפולנס מהווה תשתית ללמידה חברתית-רגשית וכיצד למידה חברתית-רגשית מבוססת מיינדפולנס מיושמת במסגרת תכנית בית ספר סגול. תוכנית תלת-שנתית בגישת "בית הספר השלם" שמטרתה שינוי אקלימי ופדגוגי המייצרים תרבות בית ספר בריאה ומשרתים צמיחה של מורים ותלמידים. כל זאת, בהתבסס על מדע עכשווי בתחומי חקר המוח, הפסיכולוגיה החברתית, תרבות ארגונית ופילוסופיה של החינוך המעוגנת בהם ומספקת חזון ערכי. מאמר שפורסם בגליון 64 של ביטאון מכון מופ"ת, 2019.