תהליך הערכה קשובה המלווה תהליכי SEL ארגוניים

מה נעשה שם?

במערכת החינוך מתקיימים בשגרה אירועי הערכה רבים' חלקם מלווים לא פעם בחוויה של ביקורת וכן בקושי למצות את המידע המתקבל ולהשתמש בו כדי לייצר פעולה. השאיפה בתהליך של הערכה כמרחב לתרגול SEL היא לייצר תהליך מדידה והתבוננות בנתונים אשר: מפנה את הזרקור לנושאים מהעולם החברתי רגשי, מאפשר התבוננות מיטבית ואמפתית בנתונים באופן שמסייע להעמיק בהם ולהשתמש בהם בעת תכנון העשייה החינוכית ודיוקה ומהווה בפני עצמו מרחב לקידום תנאים מצמיחים וטיפוח מיומנויות. תהליך זה בנוי מהדרכה, ייעוץ וליווי של מובילי.ות הערכה בית ספריים, צוותי חינוך צוותי מובילים במטרה לפתח ולהטמיע מנגנוני הערכה תהליכית, לצרכי למידה והתפתחות בית ספרית. שילוב כלים טכנולוגיים יצירתיים המתואמים לשדה החינוכי (אפליקציית מילגו) ואמצעי הערכה מגוונים: מיפוי עומק ושאלונים קצרים (ברמת הכיתה, השכבה, הצוות החינוכי ובית הספר כולו).קבלת תמונת מצב עדכנית ופיתוח תרבות של ארגון קשוב. התנהלות מבוססת נתונים ומדידה מהווה מנגנון לתהליך למידה ושיפור בתחום ה-SEL ומוטיבציה לקבלת כלים לעבודה מעשית עם נתונים ובניית תוכניות עבודה מותאמות ומבוססות-ידע.