את.ה רצ.ה מכיתה לכיתה ו"לא מספיק.ה לנשום", בסיטואציה מאתגרת מול תלמיד או הורה את.ה מגיב.ה באופן אוטומטי ולא כפי שהיית רוצה להגיב, לא פשוט בכלל להתמודד מול אינטנסיביות לחץ ודרישות יומיומיות של המערכת
בתי ספר הינם סביבת עבודה מרתקת, רבת השפעה ומעוררת השראה, אך לא פעם האווירה בהם אינטנסיבית ועמוסה. מורים ומורות רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם עומס משימות רב, נדרשים לפעול בתוך מציאות המשתנה באופן יומיומי, מבקשים לאזן בין צרכים שונים בתוך המערכת ומתמודדים עם התנגדויות, אתגרים מורכבים וקשיים מול תלמידים תלמידות וגם הורים. דבר זה מוביל לירידה בחיוניות ובמוטיבציה, שחיקה, ואף עזיבה של מורים את המערכת. מיינדפולנס (קשיבות) הוא תרגול בהפניית תשומת לב מכוונת למה שקורה עכשיו, בגישה מקבלת, פתוחה ולא שיפוטית. תרגול זה מפתח מודעות עצמית ומחזק את צוותי הקשב במוח, עוזר לחשוף ולשנות דפוסי חשיבה והתנהגויות אוטומטיות ומשפר את יכולות הוויסות הרגשי. מחקרים מראים כי תרגול עקבי של מיינדפולנס יכול להביא לשינויים משמעותיים במגוון רחב של איכויות הקשורות לרווחה ושלומות (Well being): נוכחות מיטיבה, קשב והקשבה, התבוננות ומודעות עצמית, אמפתיה חמלה והפחתת מתח נפשי. איכויות אלה רלוונטיות וחשובות לכל אדם ובפרט לאנשי ונשות חינוך ונמצאו כמסייעות בהתמודדות עם אי ודאות ושינויים, אתגרים ושחיקה. כל מפגש של סגול בחינוך בנוי מידע בתחום חקר המוח והמיינדפולנס, כלים פרקטיים יישומים וחוויה התנסותית אישית
30 ש"א
מותאם אישית
למידע נוסף למרכז הידע ←
מרכז סגול למוח ותודעה
אוניברסיטת רייכמן
רחוב האוניברסיטה 8, הרצליה
[email protected]
טל. 054-2110144