"שלושה במחיר אחד"- איך להפוך כל שיעור מקצועי לתרגול חברתי רגשי?

מכירים את זה ש...

את.ה רוצה ללמד אבל הכיתה לא איתך, אין מספיק זמן בשיעורי החינוך כדי להתעסק בכל הנושאים החברתיים והרגשיים שקורים בכיתה, שיעורים מקצועיים לא מצליחים לגעת במה שבאמת מעסיק את התלמידים

כל כיתה אליה אנחנו נכנסים כאנשי חינוך למעשה מורכבת ממספר כיתות כמספר התלמידים.ות. כל אדם (כולל המורה) מביא איתו לכיתה: תחושות גוף, רגשות, מחשבות, חוויות ואמונות אישיות המשפיעות על האופן בו הוא פוגש את העולם, מייצר מערכות יחסים, לומד ומתחבר אל חומר הלימוד. בקורס נלמד איך העקרונות עליהם מתבססת הפדגוגיה המתבוננת יכולים לסייע לנו כאנשי חינוך לבנות קשרים משמעותיים בכיתה, לייצר למידה משמעותית ולהתמודד עם הטרוגניות הולכת וגדלה. נכיר מודל יישומי, פשוט וחכם שפיתחנו הנקרא: "מודל שלושת החדרים". מודל המלמד איך אפשר ולמה חשוב להתייחס לשלושת המרחבים הללו בכל שיעור ושיעור! כך להפוך כל שיעור להזדמנות של טיפוח "שלושה במחיר אחד": לימוד ידע, פיתוח מיומנויות רגשיות (התפתחות אישית והבנת האדם את עצמו) וגם תירגול מיומנויות חברתיות (טיפוח מערכות יחסים מיטיבות עם הסביבה). כל מפגש של סגול בחינוך בנוי מידע בתחום חקר המוח והמיינדפולנס, כלי פרקטיים יישומים וחויה התנסותית אישית

במחיר אחד איך להפוך כל שיעור מקצועי לתרגול חברתי רגשי

סוגי מסלולים

מליאה

3 ש"א

השתלמות

30 ש"א

קורס

מותאם אישית

מתעניינ.ת בקורס "שלושה במחיר אחד"- איך להפוך כל שיעור מקצועי לתרגול חברתי רגשי?

טופס דינמי לעמוד קורס

הדגמות והדרכות ←

אנו ממליצים להוסיף מפגשי הדגמות והדרכה! מפגשי למידה דרך צפייה, התנסות והדגמות (מודלינג) בכיתות, מאפשרים ללמוד ולתרגל את הנלמד בקורס- בשטח, תוך כדי תנועה. מפגשים הבאים לענות על הפער שמתעורר לא פעם בין תיאוריה למעשה: "הכל טוב ויפה אבל איך איישם זאת בכיתה?" ההדגמות מתבצעות על ידי מנחת סגול בחינוך ומלוות בהדרכה אישית או צוותית. מספר תכנית בגפ"ן: 46396

שאלות ותשובות ←

מה היא פדגוגיה מתבוננת?

פדגוגיה מתבוננת (קונטמפלטיבית) פירושה שילוב מכוון של תרגולי התבוננות בתוך התהליך החינוכי, במטרה לפיתוח האדם השלם, חיפוש משמעות, טיפוח חמלה כלפי האחר ופיתוח מודעות חברתית ולמידה משמעותית של חומר הלימוד (מתוך: "מיינדפולנס והמהפכה השקטה בחינוך", א. ארגז, 2021)

מה הוא מודל שלושת החדרים?

מודל שלושת החדרים הוא כלי פדגוגי יישומי המניח עקרונות שבאמצעותם ניתן בכל שיעור ושיעור לפתח מיומנויות רגשיות וחברתיות דרך התייחסות לשלושה מרחבים: המרחב האישי מפגש של אדם עם עצמו, המרחב הבינאישי (דואט) מפגש בזוג והמרחב הקהילתי מפגש בקבוצה קטנה

האם באמת אפשר לעשות את זה בכל שיעור, אפילו מתמטיקה?

העקרונות עליהם נשענת הפדגוגיה המתבוננת ניתנים ליישום בכל שיעור וכל תחום תוכן, זה היופי שלהם! כמחנכ.ת הנעזרת בעקרונות אלה ובונה שיעור כזה, אחפש את החיבור שיכול להתאפשר בין חומר הלימוד לבין העולם הפנימי הרגשי והחברתי של התלמידים ואייצר אותו באופן מכוון בשיעור

האם פדגוגיה מתבוננת מתאימה לכל גיל או רק לגילאים צעירים?

העקרונות עליהם נשענת הפדגוגיה המתבוננת ניתנים ליישום בכל שיעור וכל תחום תוכן ובכל גיל, זה היופי שלהם! כמחנכ.ת הנעזרת בעקרונות אלה ובונה שיעור כזה, אחפש את החיבור שיכול להתאפשר בין חומר הלימוד לבין העולם הפנימי הרגשי והחברתי של התלמידים, ואייצר אותו באופן מכוון בשיעור באופן המותאם לגיל, אופי והתפתחות התלמידים

למידע נוסף למרכז הידע ←