יום שלם בבית הספר עבר ולא הספקת לעצור לאכול או להתפנות? כמות האירועים שקורים כל רגע בכיתה ודורשים את תשומת הלב שלך מרגיש אינסופי? ילדים בכיתה מתקשים להתאפק וכל מה שיש לומר או לבקש צריך להיות עכשיו
להיות מורה ומחנכ.ת זה אומר להיות בקשב מתמיד ומתמשך: קשב לתלמיד.ה המבקש עזרה, קשב לאינטראקציות בין התלמידים, לאווירה בכיתה, להורים, לקולגות איתם עובדים וחשוב לא פחות, לעצמי לצרכים ולמשאבים הפנימיים. האם זה בכלל אפשרי להיות קשוב פנימה והחוצה לכל כך הרבה גורמים בו זמנית? ומה המשמעות העמוקה של להיות קשוב? בקורס נלמד על המנגנונים המוחיים והפסיכולוגיים הקשורים לתרגול מיינדפולנס ועל תרומתו של חקר המוח להבנה של הקשר ביניהם לבין רווחה אישית ויציבות. נבין כיצד מיומנויות וגישה המתפתחים מתרגול מיינדפולנס כמו: עצירה, הפניית תשומת לב פנימה, גישה סקרנית ולא שיפוטית ועוד, יכולים לבוא לידי ביטוי בתוך העבודה החינוכית ולתמוך בה. המשתתפים יתנסו באופן אישי בתרגול מיינדפולנס וטיפוח מיומנויות כמו: תשומת לב, הקשבה, עצירה וגישה לא שיפוטית וילמדו אופנים שונים בהם ניתן ליישם את אותם עקרונות בכיתה עם תלמידים, ביניהן בניית שגרות כגון: בוקר קשוב ויומן מסע. המשתתפים יוזמנו לתרגל וליישם את מה שנלמד, בחיי היום יום ובבית הספר. כל מפגש של סגול בחינוך בנוי מידע בתחום חקר המוח והמיינדפולנס, כלי פרקטיים יישומים וחויה התנסותית אישית
3 ש"א
30 ש"א
מותאם אישית
אנו ממליצים להוסיף מפגשי הדגמות והדרכה! מפגשי למידה דרך צפייה, התנסות והדגמות (מודלינג) בכיתות, מאפשרים ללמוד ולתרגל את הנלמד בקורס- בשטח, תוך כדי תנועה. מפגשים הבאים לענות על הפער שמתעורר לא פעם בין תיאוריה למעשה: "הכל טוב ויפה אבל איך איישם זאת בכיתה?" ההדגמות מתבצעות על ידי מנחת סגול בחינוך ומלוות בהדרכה אישית או צוותית. מספר תכנית בגפ"ן: 46396
למידע נוסף למרכז הידע ←
מרכז סגול למוח ותודעה
אוניברסיטת רייכמן
רחוב האוניברסיטה 8, הרצליה
[email protected]
טל. 054-2110144