אנחנו, אנשי ונשות צוות סגול בחינוך, צמחנו בעולמות החינוך וההוראה, הפסיכולוגיה, הייעוץ הארגוני והמחקר. חשוב לנו לפגוש את א.נשי החינוך בשטח בענווה וכבוד. להביא מקצועיות, חדוות יצירה וכוונה לקשר קרוב ואיכפתי. אנו מאמינים.ות ביכולת לשנות ולהשתנות דרך תרגול עקבי ובאפשרות של כל מפגש להיות הזדמנות ללמידה, התפתחות וצמיחה.

צוות התוכנית

.jpg

פרופ׳ נאוה לויט בן-נון

מייסדת התכנית. חוקרת מוח וראש מרכז סגול למוח ותודעה באוניברסיטת רייכמן

.jpg

פרופ׳ נאוה לויט בן-נון

מייסדת התכנית. חוקרת מוח וראש מרכז סגול למוח ותודעה באוניברסיטת רייכמן

יצאנו לדרך מתוך הבנה שרבות מהבעיות בחברה הישראלית יושבות על רגשות, אמונות, אידיאולוגיות ותפיסות ולכן אם אנחנו רוצים באמת לעשות שינוי לטובה בחברה הישראלית זה חייב להיות דרך עבודת מודעותלאותם היבטים. הקמנו ב- 2009 את מכון מודע ובכנס הראשון שלו שעסק במיינדפולנס ואיך אפשר לעשות שינוי בחברה הישראלית, עלו שני כיוונים אסטרטגיים: חינוך זו הדרך המשמעותית לעשות שינוי וצריך לטפח סוכני שינוי שיכולים להביא את האיכויות האלה לשטח. התחלנו לעבוד בתחום החינוך וגם לעשות הכשרות למנחי מיינדפולנס. במערכת החינוך, פנינו לעבודה עם ילדים, אבל הבנו שזה לא פרקטי ונכון יותר להכשיר את המורים. הקורסים היו נהדרים ואנשים היו מרוצים, אבל הרגשנו שזה לא מצליח לעשות שינוי בר קיימא ברמת בית הספר. מכאן צמח הרעיון שהשינוי צריך לקרות ברמת בית הספר השלם וכך נולדה "תכנית בית ספר סגול" ביחד עם עמוס ותמר. תכנית שעובדת בתפיסה מערכתית, הוליסטית ורב ממדית. בשנים האחרונות, אני ממלאת תפקיד של המנהלת האקדמית של התכנית.

.jpg

תמר חביב

מנהלת התכנית

.jpg

תמר חביב

מנהלת התכנית

בעלת תואר שני במנהל ומנהיגות בחינוך, מאוניברסיטת ת"א. חינכתי שנים רבות וניהלתי בית ספר אנתרופוסופי ותיכון בינלאומי בכפר הירוק. עסקתי ביזמות חינוכית ובהקמת בתי ספר אלטרנטיביים. לאורך כל שנות עבודתי בעולם החינוך שילבתי איכויות של עבודה פנימית-רוחנית ופדגוגיה הוליסטית.

.jpg

שרון רוזנבלום

מנהלת כספים

.jpg

שרון רוזנבלום

מנהלת כספים

בעלת נסיון בראיית חשבון ובניהול כספים של חברות ציבוריות, קרן הון סיכון, חברות סטרטאפ ועמותות. אחראית על תחום ניהול הכספים. בוגרת תואר ראשון במנהל עסקים וחשבונאות ובעלת רשיון רואה חשבון

.jpg

זהר רוזנר

מנהלת תפעול

.jpg

זהר רוזנר

מנהלת תפעול

מנהלת תפעול בחברות סטארט אפ ובעמותות של בתי ספר ייחודיים. נינוחות ומיקוד הם שניים מהעוגנים בחיי. מיינדפולנס מאפשר לי ליישם אותם בדרך הטובה ביותר והחיבור לסגול בחינוך מקנה לי הזדמנויות להרחיב את ארגז הכלים שלי בתחום זה

.jpg

ד"ר ענבל לינצ'בסקי

ראש תחום הערכה ומחקר

.jpg

ד"ר ענבל לינצ'בסקי

ראש תחום הערכה ומחקר

מנהלת תחום הערכה ב"סגול בחינוך", בעלת פוסט־דוקטורט בהדמיה מגנטית של המוח בתחום קשרי גוף־נפש. מרצה בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן. וטרינרית בעברי. אני אוהבת את המפגש הקרוב עם אנשים ובעלי חיים, מפגש שעבורי מרחיב את הלב ואת התודעה. מאמינה שתחום ההערכה מתחבר באופן טבעי ומשלים לעולם התרגול : עבודת ההערכה מספקת הזדמנות לעצירה להתבוננות ולפעולה מתוך מודעות ובחירה. שואפת להעביר לאנשים את השמחה וההתרגשות שיש בהתבוננות בנתונים חדשים ובאפשרויות הפעולה שהם פותחים בפנינו.

.jpg

אירנה פיבן

הערכה ומחקר

.jpg

אירנה פיבן

הערכה ומחקר

בוגרת תואר שני בפיתוח קהילתי בינלאומי מהאוניברסיטה העברית, במסגרתו התמחתי במדידה והערכה של פרויקטים בתחומי החינוך, פיתוח קהילתי והסביבה. בעלת ניסיון מקצועי במו"פ יישומי, מדידה והערכה של פרויקטים בתחום האימפקט החברתי במגוון תחומים וייעוץ למגזר השלישי. בנוסף, נסיון בניהול פרויקטים בפילנתרופיה בתחומי החינוך הלא פורמלי והתרבות. בוגרת קורס מורי יוגה, מתעניינת בפילוסופיה של המיינדפולנס ומתרגלת אותה. מתוך ניסיון רחב ביוזמות חינוכיות והחיבור למיינדפולנס, אני מאמינה בחיבור המהותי בין חינוך למיינדפולנס וביכולת שלו להביא לאימפקט משמעותי.

.jpg

אסנת ציפר

מנהלת מטה

.jpg

אסנת ציפר

מנהלת מטה

יועצת ארגונית, מלווה אנשים וארגונים בתהליכי שינוי והתפתחות. בעשור האחרון פעלתי בשדה החברתי בהובלת תהליכי שינוי ואימפקט. בארגון מפרש הובלתי תהליכים יזמיים במערכת החינוך, ובשיתופים שימשתי בתפקיד סמנכ״לית הארגון. ארגון הפועל במודל קולקטיב אימפקט לפתרון אתגרים לאומיים מורכבים. מאמינה מאוד ביכולתם של אנשים וארגונים להשתנות. מאמינה ביכולתו של המיינדפולנס ושל החינוך החברתי רגשי לעשות שינוי מהותי במערכת החינוך.

.jpg

אלון אלקובי

מנהל מו"פ

.jpg

אלון אלקובי

מנהל מו"פ

בוגר תואר שני בפסיכולוגיה חברתית. בעשור האחרון מלמד מיינדפולנס וחקר מוח בבתי ספר לילדים, נוער ומבוגרים. ממייסדי עמותת שפת הקשב, ומנהל תחום המו״פ בסגול בחינוך, במסגרתו מלווה פרויקטים חינוכיים שונים. מתרגל מיינדפולנס ובודהיזם כדרך חיים.

.jpg

אלונה אייזנברג

מנהלת פיתוח מקצועי – צוות מנחים.ות

.jpg

אלונה אייזנברג

מנהלת פיתוח מקצועי – צוות מנחים.ות

יועצת ארגונית ומנחת קבוצות, מומחית בפיתוח מנהיגות. מלווה מנהלים בתהליכי צמיחה והתפתחות. מדריכה יועצים ארגוניים, ועסקתי בהכשרת יועצים באוניברסיטת חיפה, ובתכנית להנחיית קבוצות בסמינר הקיבוצים. מתרגלת מדיטציה ולומדת בודהיזם. מורה ל-MBSR בהכשרת אוניברסיטת רייכמן. מלמדת מיינדפולנס לילדים ולמבוגרים. אני אוהבת ללוות אנשים וארגונים בתהליכי צמיחה: לייצר בהירות, לפגוש בחכמה קשיים, ללמוד לקבל ולאהוב את מי שאנחנו, להרפות מדפוסים ותפיסות שאינם מיטיבים, ולבחור בצורה מודעת את הדרך קדימה. מאמינה מעומק ליבי בהיותנו ״ריקמה אנושית״ ובהשפעה שלנו זה על זו ועל העולם. ממקום זה מלמדת אנשים לקחת אחריות על עצמם ועל העולם ולראות כי כל מילה ופעולה ולו הקטנה ביותר – משפיעה. המיינדפולנס נותן לי בסיס עמוק ויציב לערכים ולאמונות האינטואיטיביים שלי. הוא מאפשר לי לחזור וללמוד, לחפש תשובות לשאלות, ולגלות שאלות חדשות! האפשרות להביא את יכולותי והידע שלי לעולם החינוך, מהווים עבורי שליחות ומשמעות.

.jpg

טל פרנקל

ראש תחום קורסים, מלווה, מנחה ומפתחת תוכן

.jpg

טל פרנקל

ראש תחום קורסים, מלווה, מנחה ומפתחת תוכן

מאז שאני מכירה את עצמי, עסקתי בחינוך והדרכה: בתנועת הנוער, בצבא, בגני ילדים, כמורה בבית ספר דמוקרטי וכאמא. תואר ראשון ותעודת הוראה השלמתי בסמינר הקיבוצים ואת התואר השני במחקר תרבות הילד והנוער באוניברסיטת ת"א. את עולם התרגול הבודהיסטי הכרתי כשהייתי בת 20 ולאחר שנים כמתרגלת, הוכשרתי כמורה למיינדפולנס לילדים ונוער ("שפת הקשב"). בכל שלב בדרך, מרגישה שאספתי ידע, התפתחתי מקצועית וכאדם ורכשתי ניסיון: בפרקטיקות הוראה, הנחיית קבוצות, מערכות יחסים, שיח והקשבה, גמישות, יצירתיות והיכולת לפעול ביציבות בתוך שינויים. הלמידה המשמעותית ביותר בעיני, מגיעה דרך התנסות והאומץ ללמוד מכל סוג של חוויה. בשנים האחרונות כתבתי בלוג אישי וסיפורי קשיבות לילדים. "סגול בחינוך" משלב את כל העולמות האלה שהם חלק ממי שאני וחלק ממה שחשוב לי בחיים. ומעל הכל, הוא עבורי בית ומרחב אמיתי ללמידה והתפתחות.

.jpg

עינת ארוך

מלווה ומנחה צוותי ניהול ומנהיגות

.jpg

עינת ארוך

מלווה ומנחה צוותי ניהול ומנהיגות

מנחת MBSR , הולכת בדרך הדהרמה למעלה מ15 שנים. מגיעה מרקע של יזמות חברה וחינוך- פיתוח וניהול תוכניות לנוער בסיכון בג'וינט, שותפה בהקמה וניהול במפרש – חממה ליזמות חינוכית, שותפה להקמת עמותת "העירה". כיום עוסקת בייעוץ למנהלים ולארגוני מגזר שלישי בתפיסת " מנהיגות אופקית " ועובדת בעמותת העירה. מנחה תוכניות מנהיגות בסגול בחינוך

.jpg

עפרה זיו

מלווה, מנחה ומפתחת תוכן

.jpg

עפרה זיו

מלווה, מנחה ומפתחת תוכן

מורה ל"שפת הקשב" (מיינדפולנס לילדים ונוער) ומנחת מיינדפולנס לבוגרים. חיה ומתרגלת מיינדפולנס כדרך חיים. פועלת לשילוב המיינדפולנס בשדה החינוכי מתוך ראייה שהיכולת להיות קשוב לעצמך ולסביבה היא אבן יסוד במסע ההתפתחותי שלנו כבני אדם. מגיעה מעולמות פיתוח הלמידה והייעוץ הארגוני.בוגרת תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה ארגונית. "היה אתה השינוי אותו אתה רוצה לראות בעולם" – גנדי.

.jpg

חן קס

מלווה, מנחה ומפתחת תוכן

.jpg

חן קס

מלווה, מנחה ומפתחת תוכן

מתרגלת מיינדפולנס למעלה מ15 שנים, מורה לשפת הקשב ומעגלי הקשבה במרחבים בית ספריים משנת 2014. מנחה יחידים, משפחות וקבוצות בתהליכי מיינדפולנס. הכניסה שלי לבתי ספר מגיעה מתוך רצון עמוק לאפשר חוויה וללמד כיצד אפשר לקיים את המרחב הבית ספרי האינטנסיבי ומערכות היחסים השונות המתקיימות בו, כמרחב שיש בו מפגש אנושי קשוב, רואה ואיכפתי, כזה שמאפשר ומוביל להיכרות עצמית ולתהליכי התפתחות ושינוי, של צוות בית הספר ושל התלמידים והתלמידות.

.jpg

יעל סטאר

מלווה, מנחה ומפתחת תוכן

.jpg

יעל סטאר

מלווה, מנחה ומפתחת תוכן

אשת חינוך. במהלך הדרך זכיתי לראות ולהכיר את מערכת החינוך מזוויות שונות כמחנכת, מורה מקצועית, מדריכה, רכזת חט’’ב בחינוך דמוקרטי, מורה לשפת הקשב ,בחינוך יער, מלוות בתי ספר וצוותי ניהול וגם כאמא. בעלת תואר ראשון בהוראת מדעים וחינוך וולדורף (אנתרופוסופי) ותואר שני במנהל ומנהיגות בחינוך. מורת שפת הקשב (מיינדפולנס לילדים). מתוך הכרות מעמיקה זו עם המערכת אני מאמינה כי כלים של מיינדפולנס ופיתוח מיומנויות רגשיות חברתיות במערכת ובחינוך בכלל, הם מה שיתמוך בתלמידים ובמורים להגשים לגדל פה דורות של בני אדם ואזרחים במיטבם.

.jpg

בדר ח׳אזן-נסייר

מלווה, מנחה ומפתחת תוכן

.jpg

בדר ח׳אזן-נסייר

מלווה, מנחה ומפתחת תוכן

נולדתי, גדלתי וחייתי בעיר נצרת רב חיי. את דרכי המקצועית התחלתי כמורה למדעים בבית ספר פרטי בעיר. עם סיום לימודי התואר השני בניהול מערכות חינוך אף ריכזתי את חטיבת הביניים. לאחר 17 שנים משמעותיות במערכת החינוך הרגשתי שהגיע הזמן להמשיך הלאה. כיום אני מנחת קבוצות ויועצת פרטנית בהתמחות באינטליגנציה רגשית. בעלת תואר שני באוניברסיטת חיפה, בהנחיית קבוצות ופסיכותרפיה קבוצתית. התפיסה האישית והמקצועית שלי בחשיבותם של חיים משמעותיים, איכותיים ובריאים הביאו להצטלבות וחיבור של דרכי עם סגול בחינוך

.jpg

נירית רקוץ'

מלווה, מנחה ומפתחת תוכן

.jpg

נירית רקוץ'

מלווה, מנחה ומפתחת תוכן

בעלת MA במנהל חינוך ובוגרת תוכנית אבני ראשה. סגנית מנהל ומנהלת פדגוגית בתיכון היובל, הרצליה. אל סגול בחינוך הגעתי לאחר שסיימתי לימודי מיינדפולנס ולימודי העמקה במרכז גוף נפש, זאת בצד הכשרה מקצועית בתכנית התמקדות (focusing) ככלי לתהליך אישי וטיפולי. החיבור הטבעי שלי לסגול בחינוך הינו השילוב של ידע פדגוגי עם נסיוני רב השנים בתחומי החינוך העל יסודי על כל היבטיו, מה שמאפשר לי לשלב בין שני עולמות התוכן. כמנחה ומלוות בתי ספר בתכנית אני מאפשרת לצוותי ההנהלה וצוותי המקצוע לימוד חוויתי, תוך חשיפה והתנסות אישית וקבוצתית בהוראת תכנים מקצועיים בשילוב מיומנויות sel על בסיס עקרונות הפדגוגיה המתבוננת, זאת בצד ליווי הצוות הניהולי ביצירת סדירויות נוספות והטמעת השפה הסגולה.

יועצי התוכנית

.jpg

שימי לוי ישובי

מומחית יישומי מיינדפולנס בחינוך

.jpg

שימי לוי ישובי

מומחית יישומי מיינדפולנס בחינוך

מייסדת ומפתחת תוכנית ״שפת הקשב״. מחלוצות תחום המיינדפולנס בחינוך בארץ ובעולם

1

ד"ר אורה סתר

יועצת תחום פיתוח מנהיגות וארגונים

1

ד"ר אורה סתר

יועצת תחום פיתוח מנהיגות וארגונים

בעבר יו״ר פאי, הקהילה הישראלית לשינוי ולפיתוח ארגוני. מומחית לפיתוח מנהיגות קשובה בארגונים

1

פרופ' אורן ארגז ז"ל

יועץ תחום יישומי פדגוגיה מתבוננת בחינוך

1

פרופ' אורן ארגז ז"ל

יועץ תחום יישומי פדגוגיה מתבוננת בחינוך

פרופ' אורן ארגז ז"ל היה חוקר מוכשר ורציני בצורה יוצאת דופן, שעבודתו זוכה כיום להכרה רחבה בעולם המדע והחינוך. הוא נמנה עם קבוצת חוקרים מובילים עולמיים שמקדמים את שילוב התרגולים המתבוננים לתוך המחקר והפרקטיקה החינוכית המרכזית. שני מוקדי המחקר שלו: חינוך מתבונן ומוח, תודעה וחינוך, הם תחומים חדשניים ורב-תחומיים השואבים הן ממדעי המוח והפסיכולוגיה והן ממסורות כגון בודהיזם ופילוסופיה מערבית. פרופ' אורן ארגז ז"ל יחד עם פרופ' נאוה לויט בן נון וצוות התכנית עיצבו את תכנית בית-ספר סגול עם הקמתה, והוא היה אחד מחברי המפתח שליווה את התכנית במחקר, ייעוץ, מעקב והערכה לאורך שנותיה הראשונות ומהווה השראה גדולה בה גם היום

.jpg

עמוס אבישר

יועץ תחום מיינדפולנס וחינוך

.jpg

עמוס אבישר

יועץ תחום מיינדפולנס וחינוך

ביחד עם חברות וחברים ממרכז סגול באוניברסיטת רייכמן, זכיתי לייסד ולנהל את תכנית בית ספר סגול מתוך חזון הפצת טיפוח חברתי-רגשי מבוסס מיינדפולנס גם לאוכלוסיות שלרוב לא חשופות לידע הזה דרך מערכת החינוך הציבורית. תוך כדי ניהול התכנית ומאז שהעברתי את הניהול לחברתי תמר חביב הנחיתי מאות קורסים והרצאות למגוון קהלים מהמגזר העסקי, החינוכי, הביטחוני והציבורי, כתבתי תכנים והכשרתי עשרות מנחות ומנחים למיינדפולנס. פרסמתי ספרים, כתבות ופודקאסטים בנושא.

1

ד"ר נועה אלבלדה

חקר מוח והנגשת ידע

1

ד"ר נועה אלבלדה

חקר מוח והנגשת ידע

בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך מיוחד ותואר שני ודוקטורט במדעי המוח מאוניברסיטת תל אביב. מומחית בפיתוח תכנים בתפר שבין חקר מוח, חינוך, בריאות הנפש ומיינדפולנס וכן בהנגשת תכנים אלו לקהלים מקצועיים מעולמות החינוך ובריאות הנפש וכן לקהל הרחב. אני עוסקת שנים רבות במחקר והערכה בתחום החינוך והלמידה החברתית-רגשית ואני גם מטפלת CBT בעצימות נמוכה (liCBT). אני מאמינה שלחקר מוח יש כוח טרנספורמטיבי – כאשר א.נשים לומדים על המוח ומערכת העצבים הם מפתחים מודעות עמוקה לעצמם, לאחר ולעולם ומודעות זו מאפשרת להם לשים לב לדפוסי מחשבה, רגש והתנהגות שלא מיטיבים איתם ולשנות דפוסים אלו.

שותפים ותומכים

logo sagol neuroscience network larger 1
הנדיב 1
טראמפ 1