קורס מנהיגות קשובה - שנה א׳
מפגש 2 – מה מאפשר התפתחות ולמידה?
על המפגש
מפגש זה עוסק בתאוריית ההכונה העצמית (SDT). תיאוריה זו מציגה מה הם הצרכים הרגשיים הבסיסיים שצריכים לקבל מענה על מנת שנוכל לפעול מתוך מוטיבציה פנימית ולהתפתח. במפגש נלמד גם על “מפת הניבויים” שלנו ונבחן לאילו צרכים רגשיים אנחנו מכוונים לתת מענה ברמה האישית (כהורים, כמורים) ולאילו צרכים רגשיים בית הספר מכוון לתת מענה.
חומרי למידה
שיעורי דרך למפגש 2
ניתוח סיטואציות ממבט של צרכים
חשבו על סיטואציות מאתגרות מחיי ביה"ס או מהחיים הפרטיים שלכם/ן ונתח אותן ממבט תאוריית ההכוונה העצמית: איזה צורך פסיכולוגי לא קיבל מענה בסיטואציות הללו, אצלכם/ן או אצל האדם שמולכם/ן?
תרגיל
מאמרים
לקרוא את בית הספר מבעד למשקפי המוטיבציה
יורם הרפז מראיין את פרופ׳ אבי עשור
למידה מתוך מעורבות וסקרנות
מאת ד״ר יובל צור, מלווה ומנחה רשויות בתכנית בית ספר סגול
רגע של השראה
אהוב את השאלות עצמן / ריינר מריה רילקה
הייתי רוצה לבקשך כמיטב יכולתי, אדון חביב,
שתנהג אורך-רוח בדברים הלא-פתורים בתוך לבך,
ותנסה לאהוב את השאלות עצמן,
כדרך שאוהבים חדרים נעולים,
או ספרים הכתובים בשפה זרה מאוד.
אל תתור עכשיו אחר התשובות
שאין לתתן בידך, מפני שאין ביכולתך לחיותן.
ומה שעומד על הפרק, הוא לחיות את הכל.
חֲיֵה עכשיו את השאלות.